Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

První sníh

Mám rád první sníh. Miluju ta rána, kdy mohu časně vyrazit... tohle je chvíle, kdy jsem blízko sám sobě... no a najednou mi stojí v cestě! 

Mám rád první sníh. Miluju ta rána, kdy mohu časně vyrazit a být tím prvním, jehož kroky porušují netknutou plochu. Zrovna tak, jako to je dneska ráno. Včera večer bylo ještě 5 stupňů, což mi zajistilo, že za svítání jsem první z prvních, kdo si užívá čerstvou, sotva souvislou vrstvu sněhu.

Tohle je chvíle, kdy jsem blízko sám sobě. Ještě dumám o tom, co bylo minulý víkend. Je celkem jedno, na jaké akci jsem byl a co se tam dělo, ale dvě chvíle se mi vryly do paměti a nutí mě zamýšlet se znovu a znovu. První byla ta drobná dáma, vysoká sotva po moje ramena, ovšem změřit si mě dokázala jedním pohledem a pak mi řekla "To by mě zajímalo, co jsi vlastně zač..." a rovnou se mě i zeptala "Co jsi zač?". Překvapila mě. Takovou otázku jsem od ní nečekal. "Na to se mě ještě nikdy nikdo nezeptal" odpověděl jsem "a dost mě ta otázka děsí" přiznal jsem se. Druhá chvíle byla s mým dobrým kamarádem, který mi vysvětloval, jak nakládat s pocity. Prostě to pojmenuj, když Tě něco bolí, je to "bolest", když Ti někdo chybí je to třeba "osamělost", nebo prostě "smutek".

Chvíli se na své cestě zastavuji, abych se ukotvil v přítomnosti a rozhlédl, přede mnou je louka. I ta čeká na moje stopy, i když skrz sníh je ještě vidět tráva. Uvažuju o tom, jak souvisí ty dvě chvíle, na které vzpomínám. Že mi chybí pojmenování pro výsledek, kterého se snažím dosáhnout. Dokážu přesně říct, že žiju zdravě, že cvičím, medituju a čtu chytrý knížky, abych se "tam" dostal. A možná měla pravdu ta dáma, že vlastně nevím, co jsem "zač" i když jsou jasné cesty, jak jsem se tím stal. Že měl pravdu i můj kamarád, ale stejně mě to nenaučil a ten kýžený pocit pojmenovat nedokážu. Že je jasný proces, ale poněkud mi chybí cíl. 

No a najednou mi stojí v cestě. Zčistajasna, málem jsem do něj vrazil. Kdybych nosil brýle, teď bych si je sundal a vyčistil, abych získal chvíli času na vzpamatování. Nenosím, tak civím a jen se bezradně rozhlížím. Nikde nikdo, ani stopa, stále čistá pláň. Ovšem přede mnou zcela zřejmě stojí přesně opačný problém, než mám já. Jasný a hmatatelný výsledek, jehož vznik je ovšem záhadný. Sněhulák. 

Autor: Jana Klenorová | sobota 21.11.2020 17:56 | karma článku: 10,06 | přečteno: 238x
  • Další články autora

Jana Klenorová

Dítě z lásky

Pak začal vznikat opatrný rozhovor, kde se bruslilo na velmi tenkém ledě. Bruslilo se ještě několik dnů, pak několik týdnů. Pak se chvíli nebruslilo, ale děly se jiné věci.

15.11.2022 v 14:44 | Karma: 11,11 | Přečteno: 367x | Diskuse| Ostatní

Jana Klenorová

Ještě se drží...

Ještě se drží. Nechce Bílé Dámě ustoupit. Ale už nemá chuť nás hřát, ani být barevný. Spíš zkouší takové to...

11.12.2020 v 17:14 | Karma: 12,95 | Přečteno: 390x | Diskuse| Fotoblogy

Jana Klenorová

A je po něm!

Teda skoro. Snažil se nám vysvětlit, že nemáme úplně propadat trudomyslnosti. V přírodě po dobrým, ve městě občas trochu po zlým.

25.11.2020 v 19:18 | Karma: 18,73 | Přečteno: 661x | Diskuse| Fotoblogy

Jana Klenorová

Polévka

...dokázala zaléčit lecjakou bolístku. Na duši především. ... "Ta Tvoje polévka má stejně zvláštní chuť" ...

1.8.2020 v 11:52 | Karma: 12,50 | Přečteno: 356x | Diskuse| Osobní

Jana Klenorová

Na větvi

"Mám nějakým úchylným způsobem ráda větve" řekla jsem nedávno. A fakt jo, svět je s nima zajímavější.

4.1.2020 v 9:10 | Karma: 17,28 | Přečteno: 387x | Diskuse| Fotoblogy
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce

19. dubna 2024  15:44

Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...

Nejsem nominována na eurokomisaře, řekla v debatě pro studenty Nerudová

26. dubna 2024  5:42,  aktualizováno  9:52

Přímý přenos Šest kandidátů pro volby do Evropského parlamentu přijalo účast v debatě Zavolíme!, která je...

Tohle je nenávist, řekl o protestech za Gazu Trump. Kampus stále nevyklidili

26. dubna 2024  9:29

Kolumbijská univerzita v New Yorku odložila ultimátum, podle něhož měli protestující propalestinští...

Byl na vozíku, po výměně kyčlí běhá, trénuje na maraton. Pomáhá mu konopí

26. dubna 2024  8:58

Jakub Kryšpín pracoval, dálkově studoval vysokou školu, měl plány do budoucna. Ty ale v roce 2006...

Z mrazu konečně do tepla. Už dnes bude 17 stupňů, o víkendu i přes 20

26. dubna 2024  8:21

Chlad a mráz zřejmě končí. Meteorologové avizují už na pátek teploty přes patnáct stupňů, o víkendu...

  • Počet článků 38
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 637x
Příběhy vlastní, nevlastní i čistá fantasmagorie. Snaha vidět nejen černou a bílou. 

Jestli mi chcete napsat něco hezkého (nebo ošklivého), můžete na janaklenorova(at)centrum.cz.

Seznam rubrik