Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Sklepák

 "Ušpiň se trochu kulturou" smála se mýmu věčnýmu odporu... Kdyby jen s podobným zápalem dokázala pochopit byznys. Tu skutečnou podstatu dnešního světa.

Pocit vlastní důležitosti chutnal fakt vznešeně. Vysvětloval jsem všem těm nulám, jak to mají udělat. Jak přesvědčit ostatní, jak prodat, jak se dostat vysoko. Jak si užívat život v luxusu. Ukazoval jsem jim přece, jak ten život chutná.
Trochu mi vadilo vědomí, že to je beztak marná snaha. Stejně jsou to ovce. Tupý stádo, který na to nemá. Nemá a stejnak nikdy nepochopí ten smysl.
***
Stejně jako ona. Přihnul jsem si ze sklenice a zadíval se na program. Na vrchu se šklebil nějakej skřet, prej kultura. Kultura ve Sklepě! Blbost, zašklebil jsem se podobně jako ten na tom papíře. Měl lehce debilní, ale snad dobromyslnej výraz. A stejně jsem na ní pořád myslel. Na její úsměv, když mluvila o filmech, o hudbě. "Ušpiň se trochu kulturou" smála se mýmu věčnýmu odporu... Kdyby jen s podobným zápalem dokázala pochopit byznys. Tu skutečnou podstatu dnešního světa.
Nic. Zahnal jsem to pořádnou porcí dobrýho jídla a ještě pořádnější porcí alkoholu. Můžu si to dopřát, přece na to mám. Znovu jsem se nad tím strašidlem ze sklepa musel ušklíbnout.
***
Když jsem vylezl z hospody, zahlédl jsem ostrá světla a pak už byla jen tma. V mysli mi proletěla hromada myšlenek a zastavily se u obrazu té, kterou jsem tolik miloval. Její pohled, snad ne pohrdavej, snad ne soucitnej. Chtěl bych jí říct něco krásnýho, ale nemám svoje myšlenky o co opřít. Byznys tuhle hloubku nenabízí.
Polejvá mě studenej pot, něco se na mě šklebí přes její rameno. Úšklebek, kterej má sílu. Sklepák! Snad se nevidíme naposledy...

Autor: Jana Klenorová | úterý 12.6.2018 13:05 | karma článku: 9,68 | přečteno: 359x
  • Další články autora

Jana Klenorová

Dítě z lásky

Pak začal vznikat opatrný rozhovor, kde se bruslilo na velmi tenkém ledě. Bruslilo se ještě několik dnů, pak několik týdnů. Pak se chvíli nebruslilo, ale děly se jiné věci.

15.11.2022 v 14:44 | Karma: 11,11 | Přečteno: 367x | Diskuse| Ostatní

Jana Klenorová

Ještě se drží...

Ještě se drží. Nechce Bílé Dámě ustoupit. Ale už nemá chuť nás hřát, ani být barevný. Spíš zkouší takové to...

11.12.2020 v 17:14 | Karma: 12,95 | Přečteno: 390x | Diskuse| Fotoblogy

Jana Klenorová

A je po něm!

Teda skoro. Snažil se nám vysvětlit, že nemáme úplně propadat trudomyslnosti. V přírodě po dobrým, ve městě občas trochu po zlým.

25.11.2020 v 19:18 | Karma: 18,73 | Přečteno: 661x | Diskuse| Fotoblogy

Jana Klenorová

První sníh

Mám rád první sníh. Miluju ta rána, kdy mohu časně vyrazit... tohle je chvíle, kdy jsem blízko sám sobě... no a najednou mi stojí v cestě!

21.11.2020 v 17:56 | Karma: 10,06 | Přečteno: 238x | Diskuse| Osobní

Jana Klenorová

Polévka

...dokázala zaléčit lecjakou bolístku. Na duši především. ... "Ta Tvoje polévka má stejně zvláštní chuť" ...

1.8.2020 v 11:52 | Karma: 12,50 | Přečteno: 356x | Diskuse| Osobní
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce

19. dubna 2024  15:44

Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...

USA a Čína musí být partnery, řekl Si. Blinken mu vyčetl podporu Ruska

26. dubna 2024  13:10

Ve vztazích mezi Čínou a Spojenými státy zůstává mnoho problémů. Musí ale být spíše partnery než...

KOMENTÁŘ: Byrokracie s vízy? Přitvrdíme. Jak Česko zařízlo studenty z ciziny

26. dubna 2024

Premium Nenápadná úřední klička zásadně zkomplikovala život zahraničních studentů v Česku. Stát ještě...

Podvodník prodával falešné vstupenky na koncerty i sport, naletělo mu 500 lidí

26. dubna 2024  12:50

Falešné vstupenky na kulturní a sportovní akce nabízel na internetu muž z Uherskohradišťska, který...

V kontejneru vzplála stará elektrobaterie, patrně kvůli technické závadě

26. dubna 2024  12:45

Zřejmě závada na staré elektrobaterii způsobila páteční požár kontejneru na skladování...

  • Počet článků 38
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 637x
Příběhy vlastní, nevlastní i čistá fantasmagorie. Snaha vidět nejen černou a bílou. 

Jestli mi chcete napsat něco hezkého (nebo ošklivého), můžete na janaklenorova(at)centrum.cz.

Seznam rubrik